woensdag 26 juni 2013

Dag 11 St. Petersburg

Vandaag stonden er twee leuke uitjes op het programma, een segway tour en een honkbal wedstrijd.
We waren allemaal vroeg wakker, we moesten ook vroeg weg dus dat kwam goed uit, St.Petersburg of Saint Pete zoals ze daar zelf zeggen ligt ruim 145 mijl hiervandaan.
Na alweer een stevig ontbijt de auto in en gassen met die bak. Het was erg druk op de 4EB maar we schoten goed op. Ik rij blijkbaar standaard 10 mijl te hard volgens Emmy, ik denk dat ik niet kan wennen aan die miles :) We waren lekker op tijd in St Pete, de auto in een garage gepleurd, midden in het centrum en achteraf moesten we 4 dollar betalen bij een aller aardigste mevrouw. Parkeren is hier erg goedkoop, moet je eens naar Amsterdam gaan.
We hadden nog wat tijd te doden dus een wandeling langs de haven door een alleraardigst park. Na 20 minuten liep het zweet je hele lijf af, jongens wat was het weer warm. Wat plaatjes geschoten van diverse vogels en hierna was de segway tour aan de beurt. Erin onze gids had de segways al klaar staan, fully charged and ready to go. We kregen een 3 minuten durende segway cursus en we waren klaar voor de tour volgens Erin. Gelukkig kregen we een helm op, een verklaring getekend dat Erin en zijn operator niet aansprakelijk was voor allerlei onheil en gassen maar.

Nee alle gekheid op een stokje, na 3 minuten op zo'n ding te hebben gestaan heb je volledig controle over zo'n ding, tenminste als je je maar niet te vrij gaat voelen gaat het echt probleemloos. Ik zou het iedereen willen aanraden, het is echt te gek om op zo'n segway te rijden.
De tour was prachtig, Erin was een prima gids die van alles over zijn St.Pete wist te vertellen. De twee uur durende tour vloog werkelijk om. De tip van Erin om hierna een wafel te gaan eten bij het vliegveld hebben we opgevolgd en ik moet zeggen die wafels zagen er prima uit. Nu ben ik zelf niet zo'n zoetekauw maar de dames lieten zich deze lekkernij goed smaken. Na wat opstijgende en dalende vliegtuigen te hebben bekeken zijn we richting het honkbal stadion gereden van St. Petersburg, het home van de Tampa Bay Rays. Na wat parkeer perikelen konden we de tickets ophalen bij will call en we mochten binnen in het geheel overdekt stadion. Achteraf blij toe want het regende en onweerde dat het een lieve lust was tijdens de wedstrijd. De thuisploeg won de game met 5-1 van de Toronto Blue Jays, die helemaal vanuit Canada waren ingevlogen om een dikke jas mee naar huis te nemen.

Na de game direct de auto in, het was inmiddels dik elf uur en we moesten nog effe naar ons prachtige huis in Kissimmee. Ik zit hier dit verslag te typen, het is nu 01:10 en de rest ligt al op een oor. Nederland ontwaakt nu langzaam en ik ga ook mijn bed in.
Morgen staat er een dag shoppen op het programma, ook de dames moeten aan hun trekken komen nietwaar en dat kan hier heel behoorlijk, er liggen hier namelijk 3 outlets op steenworp afstand van elkaar.

1. Jullie schrijven allebei harstikke leuk, dat wilde ik even kwijt.
    Bye for now, Marga

2. Wat toch een mooie foto' s en verhaaltjes, jullie genieten er echt van, dat is goed om te zien. Wel fijn dat jullie in ieder geval mooi weer hebben, hier is het weer niks.
    Heel veel groetjes vanuit tungelder van Hans Jacqueline en een dikke knuffel van Joep

3. Zo, dat was een latertje! Dat Segwayen is natuurlijk super en dan nog zo'n wedstrijd meemaken, heerlijk!
    Op naar de volgende dag!

4. Wow, beleef de reis zo toch wel een stukje mee. Prachtig om het allemaal te lezen en om de supermooie foto's te zien. Gr.Irmgard.
    P.S. Ik ga me alvast verheugen om straks alles nog eens live in geuren en kleuren te horen. Gr.Irmgard

5. Twee van onze favo's op een dag!
    Wij zijn ook fan van de Segway tours en een honkbal wedstrijd bezoeken we ook elke vakantie wel een keer.
    Ziet er allemaal geweldig uit!
    Grtz.Yvonne

6. Hoi kolleetjes,
    Liêktj mich keigaaf om met zoeë'n ding euver de boulevaard te race toch!! Völ plezeer nog