zondag 16 juni 2013

Dag 1: Vertrek naar Miami


De wekker rammelde om 03:00 van het nachtkastje, Emmy was allang op blijkbaar.
Ze had al broodjes gesmeerd en koffie gezet. De rest wakker gemaakt, ontbeten en om 04:00 in de taxi gestapt die keurig op tijd was. Na een vlotte reis naar Brussel werden we afgezet bij station midi zuid in hartje Brussel, de incheckbalie van Air France voor de tgv werd direct opengemaakt, dat was de eerste rij. Er zouden er nog velen volgen die dag. Reizen met de tgv is comfortabel, die stoelen moesten ze ook in een vliegtuig zetten.
Na een uur en 15 minuten waren we al op het vliegveld in Parijs waar we de koffers konden inchecken, paspoort controle, persoonlijke controle (Emmy werd zoals altijd gefouilleerd) en hup het vliegtuig in. 

De snelheid van inchecken was erg laag vandaar een klein uurtje  vertraging voordat we het luchtruim kozen met de Boeing 747.
De catering maakte veel goed aan boord, we werden behoorlijk verwend met smakelijke maaltijden, (ik heb weleens anders meegemaakt) en na 9 uur landen we veilig in Miami.
Paspoort controle, vingerafdrukken, fotootje , onnozel briefje invullen en we mochten het beloofde land in. (Ralf had wat mui problemo met zijn Spaanstalig briefje) maar ook hij werd toegelaten.
De huurauto was werkelijk perfect geregeld, Emmy had een autootje bij Hertz gehuurd en mij Gold member gemaakt. We hoefden dus niet in een ellelange rij (de zoveelste die dag) maar konden direct naar de parking lot waar op een immens bord te lezen was: Mr Erik Kollee 442. Zoeken naar parkeerplaats 442 en daar stond een bordeaux rode Dodge Durango Crew, een gigantische bak voor 7 personen met een 3.6 ltr 6 cilinder under the hood. Gassen met die bak zei Kevin, airco aan ,Tom Tom instellen en gassen ja. Als je het rechter pedaal van zo’n bak intrapt gebeurt er van alles, er begint een gegrom te klinken en je wordt met zachte hand in de lederen stoelen gedrukt. Al met al een prima autootje.

Een vlotte rit van een 20 minuten stopte we voor de deur van ons hotel en de auto werd voor 50 dollars geparkeerd (2 dagen) Moet je in Weert niet klagen over de parkeer tarieven toch? Het hotel is prima, twee studio’s voor 5 personen met alles erop en eraan maar met de airco ben ik erg in mijn nopjes. Dit ding koelt de kamer af naar het vriespunt mocht je dat willen.  

Toen was het tijd om de boodschappen te doen, de auto in naar de eerste de beste Walmart om de nodige spulletjes te scoren. Hierna een maaltijd genuttigd bij een restaurantje genaamd Hooters. 

Nette, vlotte bediening mag ik wel zeggen (en Kevin ook). Ik meen dat Al Bundy hier ook wel eens kwam in zijn jonge jaren). Terug gereden naar ons hotel, biertje drinken en onder de wol, het was een lange maar een prima eerste dag.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Emmy, Erik en kids,
    Veilig aangekomen dus. Enjoy zou ik zeggen.
    groetjes,
    Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Eekie, leuk verslag, zie het allemaal voor me, vooral dat sign MR ERIK KOLLEE bij de car pickup. Gaaf he. Pas wel op met te veel airco, kun je snotverkouden van worden. Als ik mijn visum op tijd krijg ga ik morgen (di) t/m do naar St.Petersburg, weliswaar voor de zaak, maar toch.... Veel groetjes aan jullie allemaal, HAVE FUN xxx Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt allemaal erg goed.
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen